ویژه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد 30:

پیام نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری

بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد


هنر تئاتر در ایران اسلامی پیشینه ای دراز دارد و سبکی از آن در نمایش های تعزیه نمود یافته است .
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که از آن به عنوان یک انقلاب بزرگ فر هنگی نام برده می شود نشان داد که مردم این سرزمین به فرهنگ و هنری اهمیت می دهند که در آن بی بند و باری و ذلت آنها نباشد بلکه هنری فاخرکه شایسته مردمان ایران زمین است ارائه گردد.
متاسفانه ایران اسلامی با پیشینه قوی فرهنگی، هنری و اعتقادی که دارد در زمان رژیم گذشته زیربار غرب گرایی و استعمارطلبی کماکان مورد غفلت و بی مهری قرار گرفت. ولی موج خروشان این مردم نشان داد که فرهنگ غنی اسلامی بر آن ارجحیت دارد. پس از انقلاب اسلامی و با ظهور امواج اسلام خواهی و استقلال طلبی مردم ایران هنر در خدمت جامعه اسلامی و دینی قرار گرفت . دفاع مقدس ملت ایران نمایش عظیم و پرشکوه از رشادت و حق طلبی بود که به حق همه آزادیخواهان را تماشاگر مجذوب و مشتاق خود نمود.
انتظاری که از جامعه تئاتر استان می رود بازتاب آروزها ، آلام ،تنگناها و انتقادات موجود در جامعه با زبانی رسا و جذاب است که تنها در این صورت مردم به صحنه های نمایش روی خوش نشان خواهند داد.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری بیستمین جشنواره تئاتر استان امیدوارم تئاتر استان یزد با یک همدلی بیشتر روند رو به رشد خود را ادامه دهد و در آینده نزدیک شاهد عرض اندام هنرمندان عزیز یزدی در عرصه های ملی و جهانی باشند و فرهنگ دارالعباده را از این طریق در عرصه ای وسیع تر بازنمایی کند.
حجه الاسلام یحیی زاده نماینده میبد وتفت


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا